پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119509
قباي مهدوي کني بر تن ناطق يا موحدي کرماني؟
تاریخ انتشار : 1393/08/21 19:03:47
نمایش : 1593
اگر چه بعيد به نظر مي رسد که غايبان بزرگي همچون هاشمي رفسنجاني و يا حسن روحاني در جلسه امشب اين جامعه حضور پيدا کنند اما بعيد نيست که ناطق بخواهد شروع دوباره فعاليت هاي سياسي اش را از جامعه روحانيت رقم بزند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، هنوز چهلمين روز درگذشت آيت الله مهدوي کني نرسيده است که از گوشه و کنار خبر جانشيني وي براي جامعه روحانيت مبارز تهران مطرح شد .

نهادي انقلابي و سنتي که ريشه در تاريخ انقلاب اسلامي دارد. سال ۱۳۵۶ بود که شهيد مطهري هسته اوليه آن را تشکيل داد و در سال ۵۷ اساسنامه اش نوشته شد. نهادي که هدف اش از ابتداي تشکيل همواره فعاليت تشکيلاتي مبتني بر فقه و فقاهت و پيروي از رهبري و تاکيد بر اصول انقلاب و نظام بود. نهادي اسلامي با هدف مبارزات بر عليه رژيم منحوس پهلوي بود و پس از انقلاب از جايگاه اساسي در عرصه سياسي کشور تا به امروز برخوردار بوده است.

به گزارش افکارنيوز ، اين نهاد انقلابي که همواره در تاريخ انقلاب نقشي اساسي در تحولات سياسي و اجتماعي داشته به عنوان بال اجرايي مرجعيت و روحانيت در سالهاي فعاليت نقش آفريني کرده است و همسو با جريان اصيل انقلاب که اين روزها نام اصولگرايي بر آن نهاده شده گام برداشته است.

خارج شدن عده اي از اين نهاد در سال ۶۶ انشعابي بزرگ را در جامعه روحانيت رقم زد. اختلافات دروني به حدي بود که کروبي و موسوي خوئيني ها راه خود را کج و مجمع روحانيون مبارز را راه اندازي کردند اما زمان نشان داد کج کردن راه آنها همان و به کجراهه رفتن همان.

عده اي همچون هاشمي و ناطق و حسن روحاني نيز سالهاست در جلسات اين جامعه شرکت نمي کنند هيچگاه انصراف خود از اين نهاد انقلابي را اعلام نکرده اند اما بر طبق اساسنامه هر عضوي که سه جلسه در جلسات شوراي مرکزي جامعه شرکت نکند انصراف خود را اعلام کرده است.
حال پس از رحلت شخصيت متديني همچون آيت الله مهدوي کني که ۳۵ سال دبير کل اين تشکل بود انتخاب دبير کل جديد در دستور کار قرار گرفته است.

براساس اظهارات اعضاي اين تشكل، در دوجلسه جامعه روحانيت مبارز که پس از درگذشت آيت‌الله مهدوي‌کني برگزار شد به دليل احترام به ايشان بحثي درباره جانشيني مطرح نشد اما حالا اعضا در انتظارند تا در جلسه امروز که قرار است جلسه ويژه جامعه روحانيت مبارز براي انتخاب جانشين آيت الله مهدوي‌کني باشد، موضوع دبيركل جديد تعيين تكليف شود.

اين موضوع در حالي است که مطرح ترين شخصيت براي دبير کلي جامعه روحانيت مبارز، آيت‌الله موحدي كرماني قائم مقام اين جامعه است که در طول سالها فعاليت سياسي و فرهنگي خود نشان داده هيچگاه از اصول انقلاب خارج نشده و همواره مورد قبول تمامي اصولگرايان و شخصيت هاي اين نهاد انقلابي قرار دارد.

اين در حالي است که برخي رسانه ها در برخي گمانه زني هاي خود نام حسن روحاني را مطرح کردند که جانشين مهدوي کني شود و حتي مصباحي مقدم از اعضاي شوراي مرکزي اين جامعه از اين احتمال خبر داده بود.
از سوي ديگر شيخ جعفر شجوني يکي ديگر از اعضاي جامعه روحانيت مبارز تهران تنها آيت‌الله موحدي‌کرماني نامزد جدي دبير کلي اين تشکل دانست و حتي خبر داد قريب به اتفاق جامعه روحانيت مبارز خواهان رياست آيت‌الله موحدي‌کرماني در جامعه روحانيت مبارز هستند.

رسانه هاي اصلاح طلب نيز که همواره با فضا سازي به دنبال ايجاد اختلاف و انشقاق ميان اصولگرايان بوده اند گزينه هايي همچون ناطق نوري و حسن روحاني را مطرح مي کنند که مورد پسند آنها هستند و اگر يکي از اين دو نفر دبير کل اين جبهه شود احتمال ايجاد اختلافات در اين نهاد با سابقه انقلاب بيشتر از قبل خواهد شد.

اگر چه بعيد به نظر مي رسد که غايبان بزرگي همچون هاشمي رفسنجاني و يا حسن روحاني در جلسه امشب اين جامعه حضور پيدا کنند اما بعيد نيست که ناطق بخواهد شروع دوباره فعاليت هاي سياسي اش را از جامعه روحانيت رقم بزند.

بايد منتظر ماند و ديد امشب قباي دبير کلي جامعه روحانيت بر دوش موحدي کرماني مي نشيند يا ناظق نوري.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html